En resumé av veckan som gått
2011-06-13 / 10:02:22 / Freestyle

Måndag: Matte kom hem från England, jag och Elmer mötte henne på Arlanda. Jag var väldigt låg och skrek när hon tog i mig. Matte blev väldigt orolig.

Tisdag: Kände mig mycket bättre, och bestämde mig för att tävla och se om tillståndet förändrades något.
Första grenen var lydnad:

Platsliggning: 0 Kommentar: Lämna platsen
Tandvisning: 10
Linförighet: 6 Kommentar: Lite kort koppel, lite okoncentrerad, mycket hjälp
Läggande u gång: 5 Kommentar: Inte så bra framföring, mycket hjälp
Inkallning: 7 Kommentar: Lägger sig ner
Ställande u gång: 0 Kommentar: Inte bra framföring, sätter sig, för många kommandon
Apportering: 0 Kommentar: Vill inte
Hopp över hinder: 9,5 Kommentar: Avslutningen
Helhetsintryck: 7 Kommentrar: Inte riktigt färdig
Summa: 91

Räckte till en 10:e placering

Som ni ser så gick det inte så bra, gick mest ut på att ploja lite och ha chansen att ta hem skolmästar-titeln. Lydnad är ingenting för oss, varken för mig eller matte. Och vi har aldrig tränat det seriöst. Men nu har vi i alla fall provat på hur det var!


Foto: Paulina Widahl

Andra grenen var freestyle. Hittade godis på plan och fick begära omstart, vilket vi gjorde. Det var väldigt varmt och matte fick kämpa sig igenom programmet med mig.
Vi fick 21,1 poäng och hamnade på en 4:e plats.
Snittpoänget låg på 7,03 så det tackar vi för ändå!


Foto: Paulina Widahl

Den tredje och sista grenen var agility och det var ett hopplopp. Fick 5 fel på slalomet. Det dumma dumma slalomet, som vi kämpar!
Fick en del tidsfel också, just på grund av att vi fick kämpa så mycket vid slalomet. Tror att det slutade på ca 15-20 fel (inräknat tidsfel alltså).
Det räckte till en 4:e plats av ca 13 deltagande, supernöjd!


Foto: Paulina Widahl

Så var det ju även en skolmästerskaps-titel, hamnade på en 3:e plats där!

Onsdag: Hemma med matte och myste i sängen

Torsdag: Städdag

Fredag: Säby-3orna tog studenten

Lördag: DPAC-kval på Tyresö BK

Först var det agilityloppet, gick super med 5 fel på slalomet bara och sen var ett hopphinder som var riktat ner mot en liten bäck och vips så var jag borta och badade! Första gången jag badar frivilligt så gör jag det inne på tävlingsplan?!
Fick därmed disk och kunde inte bli kvalad, jättesynd. Hopploppet gick SUPER!!!! Nollade loppet för första gången, och matte var så stooolt över mig. Trodde jag skulle bli ihjälkramad haha! Vi hamnade hur som helst på en 3:e plats!


Foto: Paulina Widahl

Med oss hem kom Foxy, min älskade halvbror! Världens underbaraste är han!
Matte satte igång klickerträningen med honom nästan så fort vi kom hem och började på lite basgrejer såsom handtarget och kontakt.

Söndag: Tyresö BK med Foxy

Åkte ut till TBK på förmiddagen för att starta Foxy i agilityn och vilken hund! Snappar upp allt direkt! Tunneln var efter några gånger inga problem alls, inte heller hopphindrerna. Matte körde även med oss båda och då var inte heller a-hindret eller balans-hindret några problem! Nu har matte gett Foxys matte lite hemläxa att hon ska shapa honom lite när hon har tid över! :) Tror han kommer få in klickerbeteéndet utan problem!
Sedan kom hans matte och hämtade honom, och så åkte vi hemmåt! Roligt med rysskompisar.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: