Svampsök
2009-09-28 / 19:33:02 / Övrigt

Idag när jag var ute på en långpromenad med gammelmatte hittade vi helt plötsligt svart trumpetsvamp, så hon plockade för fullt i bajspåsen. Sen när vi kom hem gick vi och matte ut på "svampsök". Matte la ut 8 trumpisar på en äng så fick jag söka upp dem. Var rätt duktig ändå för att vara första försöket. Markerade de första genom att ta dem i munnen och spotta ut dem igen, perfekt ju! Sen kom jag på att de smakade så äckligt så  slutet knuffade jag bara på svampen, sen tittade jag upp på matte för att höra klicket (=GODIS). Hittade 4 av 8. Det var för mörkt så de orkade inte leta upp svamparna och ta in. Så någon lär ju bli rätt förbluffad när de ser trumpisar ligga på en öppen äng, hehe.




...over and out!

2 Kommentarer
ifrank:

ja visst är dom snygga!



SKRIVET DEN: 2009-09-28 KL: 23:07:24 URL: http://ifranks.blogg.se/
Liza:

Duktigt :D



SKRIVET DEN: 2009-10-01 KL: 14:25:31 URL: http://stolts.se



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: