Min första snö!
2009-12-21 / 18:57:51 / Övrigt


Som ni alla säkert redan vet så kom det snö förra veckan. Och det har hållt i sig sen dess. Första dagarna var ett äventyr. Var ute länge med Elmer och hoppade runt i snöhögar och åt snö. Men sedan märkte jag något, det blev alldeles kallt om tassarna och det som var så vitt och fint, det var ju blött!
Det vita, fluffiga kom att bli en mardröm på promenaderna. Det fastnar i skägget och jag måste ha den där jobbiga jackan för mamma.
Elmer tycker snön är helt okej, han har ju varit med om den så många år nu. Det är alldagligt för honom nu.
Mamma tvingade ut mig en hel timma idag i skogen där ingen hade plogat! Det var ju hemskt, jag gjorde mitt bästa med att gå i mattes fotspår för att inte blöta ner mig allt för mycket.

Julgranen är nu uppe, det var väldigt spännande till en början. Matte såg till att hänga alla plastkulor längst ner så att jag kunde kika lite på de, utan att försöka komma åt de högre upp (som antagligen är mycket roligare!). Men jag och granen kommer mycket bra överens nu. I början fick den lite väl mycket uppmärksamhet tyckte jag, när de klädde den och så, men nu har det ju lugnat ner sig. Mannen är tillbaka i huset!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: